Prèvia #2aCatH: El Ribes B pot aconseguir ja l'ascens
- Escrit per CatHandbol
El cap de setmana es disputa la 26a jornada en la qual el Ribes B pot aconseguir l'ascens.
GRUP A
CLASSIFICACIÓ
Els tres primers pujaran a 1a Catalana (posem en blau als equips que ara ocupen aquestes places) i el tres últims baixaran a 3a (els posem en vermell) i en majúscula si ja la tenen assignada definitivament.
De moment, en les posicions que posem als partits, desfem els empats pel golaverage general, a no ser que ja s'hagin jugat els dos partits entre els equips igualats, cas en el qual tenim en compte el golaverage particular.
Partits de la jornada per ordre cronològic.-
Llavaneres B (15è)-Vic (3r), dissabte 16 h
Garbí B (4t)-Poblenou B (11è), dissabte 16 h
Montgrí (7è)-Bordils C (12è), dissabte 18:15 h
Santpedor (16è)-Castelldefels B (9è), dissabte 18:30 h
Cornellà B (14è)-CANOVELLES (1r), diumenge 10:30 h
Vallag (8è)-Polinyà B (13è), diumenge 17:30 h
Sabadell B (10è)-Calella B (2n), diumenge 19 h
BCN Sants B (6è)-La Garriga B (5è), diumenge 20 h
En aquest grup A el líder, Canovelles ja té l'ascens a la butxaca, però pot aconseguir el primer lloc del grup, guanyant a la pista d'un equip en zona de descens com és el Cornellà B.
Els altres dos equips en zona d'ascens tenen partits en teoria bastant assequibles. El Calella B a la pista d'un Sabadell B, que ha caigut en picat i porta sis derrotes seguides, cosa que contrasta molt amb els 15 partits seguits (tota una volta) que porta l'equip maresmenc sense perdre. El Vic a la pista del Llavaneres B, equip en zona de descens, que té molt complicada la salvació.

L'equip que els ve per sota, i que sembla que ha quedat com a únic aspirant seriós a espatllar la festa dels altres dos, és el Garbí B, que en teoria tampoc hauria de fallar a casa contra el Poblenou B per sumar la seva sisena victòria seguida.
L'altre equip en zona de descens, el cuer Santpedor, apura les poques opcions a casa davant el Castelldefels B, que ja està salvat.
En els altres partits els equips de casa miraran de fer-se forts: Montgrí, en el derbi gironí contra Bordils B, Vallag en el derbi de proximitat, encara que no ho sigui comarcal, contra Polinyà B, i BCN Sants B en la lluita pel cinquè lloc amb La Garriga B, que ja sap que per molt que fe no pot pujar.
GRUP B
CLASSIFICACIÓ
Els tres primers pujaran a 1a Catalana (posem en blau als equips que ara ocupen aquestes places) i el tres últims baixaran a 3a (els posem en vermell) i en majúscula si ja la tenen assignada definitivament.
De moment, en les llocs que posem als partits, desfem els empats pel golaverage general, a no ser que ja s'hagin jugat els dos partits entre els equips igualats, cas en el qual tenim en compte el golaverage particular.
Partits de la jornada per ordre cronològic.-
Terrassa B (15è)-Sant Martí Adrianenc C (12è), dissabte 19:30 h
Sant Andreu B (11è)-Vendrell (9è), diumenge 9 h
Ègara B (5è)-Serradells Andorra (4t), diumenge 10:45 h
Claret- Gràcia (13è)-Juventud 25 setembre Rubí (7è), diumenge 12 h
COOPE SANT BOI C (16è)-Tortosa (8è), diumenge 12:45 h
Gavà B (2n)-Sant Joan Despí C (10è), diumenge 17:15 h
Montcada C (3r)-Molins B (6è), diumenge 17:30 h
Ribes B (1r)-Sant Llorenç B (14è), diumenge 20:30 h
En aquest grup els tres equips de la zona d'ascens juguen tots tres a casa i atenció perquè el Ribes B, guanyant davant el Santllo B, que està en zona de descens, assolirà ja l'ascens a 1a Catalana.
El Gavà B, segon classificat, té un partit bastant assequible davant el Sant Joan Despí C, per fer un pas més cap a l'ascens.
En un altre dels partits destacats de la jornada, el tercer, Montcada C, pot tenir-ho bastant més complicat, ja que rep el Molins B, que només ha perdut un partit en tota la segona volta i està només a quatre punts i amb un partit pendent. A la 1a volta es van imposar els vallesans per 31-33.


També molt interessant el partit que es juga a Terrassa entre Ègara B i Serradells Andorra, dos equips que encara podrien posar-se de ple en la lluita per la tercera plaça, sobretot si els montcadencs perdessin. Els andorrans estan un punt per sobre i a la primera volta el resultat va ser d'empat a 29.
Pel que fa al descens, amb la Coope C ja sentenciat rebent el Tortosa, tenim que el Terrassa B podria quedar-hi també si perdés davant el Sant Martí Adrianenc C, i el Claret guanyés davant el Veinti de Rubí. El partit de Can Jofresa enfronta dos equips que "s'han oblidat de guanyar", ja que el terrassencs porten 15 partits (tots una volta) sense fer-hi i els liles en porten 9.
En el partit que queda el Sant Andreu B pot certificar la permanència guanyant al Vendrell, equip que ho té tot fet.
Envia fotos, informació o cròniques a gol@cathandbol.cat




