La 17a jornada ens manté els dos primers molt escapats al capdavant, amb OAR Gràcia i Granollers B ara com a dos primers perseguidors.
L'OAR es manté tercer guanyant el partit de la jornada:
Finestrelles Esplugues 33-35 OAR Gràcia

L'OAR es va emportar aquest duel directe entre equips. Foto: Èric Altimis
L'OAR Gràcia es va emportar aquest interesantíssim duel entre dos equips que arribaven empatats a punts en el tercer lloc. D'aquesta manera els sabadellencs es mantenen primers en la lluita per ocupar el tercer graó del podi, això sí, amb els mateixos punts que el Granollers B que no va fallar.

Els locals van començar bé amb un 2-0 de sortida però l'OAR va reaccionar ràpidament i de seguida agafava quatre gols de diferència (4-8) que es mantenien al descans (15-19).

A la represa l'Esplugues va anar fent "la goma" sense perdre en cap moment les opcions i en el tram final va arribar a posar-se a un sol gol amb el 32-33 a tres minuts pel final i amb pilota per empatar. Però una aturada d'Enric Gonzàlez i dos gols de Bernat Correro des dels 7 metres van sentenciar el matx a favor del conjunt entrenat per Gomis i Borrell.
VÍDEO DEL PARTIT | Streaming Handball 100×100

Va decidir el gran partit del gracienc Bernat Correro amb 12 gols. També van destacar els locals Joan Pi (7), Julen Garcia (6), Sergi Pérez (69 i Josep Maria Grau (6) i el visitant Arnau Xerta (5)

GALERIA DE FOTOS DEL PARTIT | Èric Altimis – OAR Gràcia
Resultats històrics :
2019-20 Esplugues – OAR Gràcia 33-35
2018-19 Esplugues – OAR Gràcia 26-21
2017-18 Esplugues – OAR Gràcia 17-18
2016-17 Esplugues – OAR Gràcia 29-20
2015-16 Esplugues – OAR Gràcia 28-25
2014-15 Esplugues – OAR Gràcia 26-20
2013-14 Esplugues – OAR Gràcia 37-27
2012-13 Esplugues – OAR Gràcia 30-30
2011-12 Esplugues – OAR Gràcia 26-26
2010-11 Esplugues – OAR Gràcia 29-29
2009-10 Esplugues – OAR Gràcia 28-31
2008-09 Esplugues – OAR Gràcia 29-28
2007-08 Esplugues – OAR Gràcia 26-30
2005-06 Esplugues – OAR Gràcia 30-31
BM Granollers B 32-26 Handbol Palautordera

Foto: Pedro de Lamo / Arxiu
El filial del Granollers va guanyar aquest derbi comarcal del Vallès Oriental. Els de Sergio Pozo van saber esmenar un mal començament de partit i a la mitja part ja guanyaven de quatre (18-14). A la represa els palauencs van aguantar el ritme dels locals i van somiar amb la remuntada acostant-se a dos gols (27-25 i 28-26) però el conjunt granollerí va estar molt segur en els moments crítics i no va deixar escapar els dos punts.
Van destacar els palauencs Nil Sabadell (8) i Adrià Rius (6) i els locals Ferran Hernàndez (5) i Josep Blanchart (5)
Sant Esteve Sesrovires 37-30 Sant Esteve Palautordera

Foto: @chses1973
El Sesrovires, l'equip més necessitat, va guanyar de forma clara aquest duel entre “Sant Esteves”. El conjunt d'Oliver Roy va sortir amb una gran concentració, i fent una primera meitat impecable al descans ja ho tenia tot de cara per emportar-se els dos punts (21-10). A la represa, el conjunt visitant –amb els gols de Morales i Planas– van buscar amb tenacitat la remuntada però en cap moment van fer perillar seriosament el triomf del "Sanes".

Els màxims golejadors han estat, per part visitant, Marc Morales (9), Jordi Planas (9) i Nil Ponsatí (6), i per part sesrovirenca Marc Turégano (7), Ruben Ridao (6), Carlos Cabello (5) i Dídac Duran (5)
Sant Martí Adrianenc 37–22 Salle Montcada

El líder va imposar la seva llei a la Verneda guanyant de forma clara a la Salle Montcada. Els de Lorenzo Rueda van estar endolladíssim de sortida i amb un 9 a 1 de sortida, deixant pràcticament el partit vist per sentència en poc més de deu minuts. A poc a poc, els montcadencs van refer-se del cop inicial i van poder aguantar el tipus però en el tram final els liles van acabar d'eixamplar el marcador fins els 15 gols de diferència.
Els màxims golejadors del matx van ser els adrianencs Adrià Cumplido (7), Antonio López (5) i Gonzalo Romero (5), i el montcadenc Víctor Sáez (5)
VÍDEO (2a part) | Youtube Sant Martí Adrianenc
La Roca 24-22 Poblenou

De forma molt treballada, el BM La Roca va aconseguir el seu tercer triomf consecutiu i es reenganxa a la lluita per la tercera posició. Va ser un partit molt igualat (14-13 al descans) i amb opcions pels dos conjunts. Els barcelonins guanyaven de dos a l'equador de la segona meitat (17-19) però van reaccionar els de Josep Morales basant el seu èxit en la gran defensa que va eixugar l'atac visitant molts minuts i van donar la volta al partit.
Van destacar els locals Alejandro Casas (7) i Oscar Castillo (5) i els poblenovins Aleix Martínez (5) i Isaac Ferrer (5)
VÍDEO DEL PARTIT | Streaming BM La Roca
Sant Cugat 25–28 Joventut Mataró

Foto: Cugat.cat
El Joventut Handbol Mataró va guanyar a la pista del Sant Cugat i encadena ja cinc jornades sense perdre. Els mataronins van començar molt forts i amb una bona actuació del porter Edu Calderón sota pals vam arribar al descans amb un clar avantatge de 8-15. A l'equador de la segona part ha augmentat fins als deu gols (13-23) però llavors els locals va arriscar i els va sortir bé arribant a posar-se a un sol gol (24-25). Però en els moments decisius, els locals no van estar encertats en atac i el Mataró va acabar de resoldre un matx que uns minuts abans ja tenien coll avall.
Gran partit del mataroní Pablo Vela amb 9 gols. En van fer 5 els locals Adrià León i Arnau Domingo, i els visitants Jan Bonamusa i Mario Martínez
Sant Quirze 34-21 Banyoles

Fotos: NICOLAS ROBLES
El segon no va donar cap opció al penúltim en un partit que no va tenir massa història. L’equip de Josep Maria Guiteras va fer gala de ser l'equip menys golejat del grup i al descans ja tenia el partit perfectament encarrilat (19-10). La segona meitat va ser un tràmit per un Sant Quirze que ja pensa en el derbi de proximitat amb l'OAR Gràcia, el seu perseguidor directe.

Fotos: NICOLAS ROBLES
Els "kiris" Ricard Reig (7), Natan Moreno (6) i Sergi Navarro (5) van ser els màxims golejadors
GALERIA DE FOTOS DE NICOLAS ROBLES

Sant Vicenç 24-28 Sant Joan Despí

El Sant Joan Despí en fotografia d'arxiu. Foto: Pedro de Lamo
El Sant Joan Despí va sumar a Sant Vicenç dos punts molt importants en la lluita per la permanència. Com era d'esperar el conjunt vicentí era conscient de la importància de sumar contra un rival directe i va lluitar-ho de valent, tenint el matx igualadíssim durant la primera meitat (12-13) i fins al tram final. Però amb 23-24, i després de temps mort demanat per David López, el Sant Joan Despí va trencar el partit amb un parcial de 0 a 3 que va resoldre el matx i deixa ben tocat al conjunt de Sant Vicenç que només ha pogut sumar dos punts.
Els màxims golejadors van ser el santjoanenc Àlex Maruri (6) i el vicentí Albert Ferrés (5)
Recordeu que ens podeu enviar cròniques, fotografies, aportacions, comentaris… a través de correu electrònic a gol@cathandbol.cat
