Barça i Granollers s’enfronten aquest dissabte (18h en directe per Esport 3) al Palau Blaugrana. El locals com a líder destacat i els vallesans com a primer perseguidor a la Lliga Asobal. Això sí, tot i enfrontar-se primer contra segon és obvi que el partit no tindrà cap transcendència important en el campionat, ja que el Barça lidera amb 8 punts d’avantatge, però és una magnífica ocasió de veure els dos millors equips de la lliga… els dos de casa nostra.
El darrer precedent és si més no encoratjador pels aficionats ja que recordem que aquests dos equips van enfrontar-se al mateix escenari en la final de la Copa Asobal. En aquella ocasió el Barça va guanyar (34-28) un partit amb molta emoció, amb un Fraikin molt lluitador i amb un inspiradíssim Matías Schulz. Així ho ha valorat el tècnic blaugrana en la roda de premsa conjunta que han fet aquest divendres: «“Sempre els va millor jugar al Palau Blaugrana, com per exemple la final de la Copa Asobal”. A més, Pascual ha recordat que no estan al màxim nivell físic: “No estem en el millor moment de la temporada. És impossible mantenir el nivell a dalt durant tota la temporada. Treballem per estar bé d’aquí a 15 dies, que tenim l’eliminatòria de vuitens de final de Champions”.
Per la seva banda, el tècnic granollerí, Toni Garcia s’ha mostrat il·lusionat pel partit però realista: “Guanyar al Palau Blaugrana seria un somni. Ho veig molt difícil perquè no veig cap fissura en el Barça de Pasqui. L’única opció la trobaríem en el fet que el Barça sortís distret, però coneixent Xavi Pascual no sortiran així. Per la nostra part, de ben segur que ho intentarem i que ho posarem tot a la pista i intentarem ser competitius i estar vius durant tot el partit”.
Situació històrica
Per entendre la importància del moment actual dels dos equips catalans de la màxima, només cal veure que hem de remuntar-nos 22 anys enrere, a la temporada 1991-92, quan els dos equips van acabar en les mateixes posicions que es troben ara.
