Aquest dimarts al migdia s’ha celebrat a la seu de l’Asobal, a Sant Joan Despí, el sorteig de vuitens de final de la Copa del Rei. Una competició amb una de les grans novetat, i és que canvia de format. Aquesta temporada hi jugaran setze equips que s’enfrontaran en sistema eliminatori en tres fases: Vuitens de final, Quarts de final i Final a 4. El Barça Intersport viatjarà a Pamplona on s’enfrontarà a l’Anaitasuna, mentre que el Fraikin BM Granollers anirà a Osca per jugar amb el BM Huesca.
Pel sorteig, s’havien dividit els setze equips en dos grups. Al Grup 1 els millors classificats a la passada lliga Sobal (FC Barcelona Intersport, BM. Atlético de Madrid, Reale Ademar León, Cuatro Rayas Valladolid, BM. Aragón, GlobalCaja Ciudad Encantada, Naturhouse La Rioja i Fraikin BM. Granollers) i al Grup 2 la resta d’equips de l’actual lliga (BM. Huesca, Helvetia Anaitasuna, Academia Octavio, Quabit BM. Guadalajara, Alser Puerto Sagunto, Cangas, ARS Palma del Rio i BM. Villa de Aranda).
Els vuitens de final es jugaran a partit únic a la pista de l’equip teòricament més dèbil (els del grup 2), amb els següents emparellaments:
Vuitens de Final: Dimecres 5 de desembre 2012
Helvetia Anaitasuna – FC Barcelona Intersport
BM Huesca – Fraikin BM Granollers
ARS Palma del Río – BM Aragón
Academia Octavio – BM Atllético de Madrid
Cangas – Ciudad Encantada
BM Villa de Aranda – Naturhouse La Rioja
Quabit Guadalajara – Reale Ademar de León
Alser Puerto Sagunto – BM Valladolid
Els quarts de final ja seran a doble partit, amb un sorteig pur que determinarà també l’ordre de l’anada i la tornada, i es jugaran el Dimecres 27 de febrer i el dimecres 27 de març de 2013.
Per acabar, Final a 4
El títol de la Copa del Rei es decidirà amb una Final a 4 que es jugarà el cap de setmana del 4 i 5 de maig en un escenari encara per determinar. Per decidir els emparellaments de semifinals es farà un altre sorteig sense caps de sèrie.
