El cap de setmana va començar la segona fase en els tres grups, d'ascens, intermedi i de descens.
Els dos primers de la fase d'ascens pujaran a 1a Catalana (posem en blau als equips que ocupen aquestes places), els dos últims de la fase de descens baixaran a 3a Catalana (els posem en vermell). La resta d'equips jugaran la temporada 2024-25 a 2a Catalana, que a la pràctica vol dir que mantindran el seu nivell, tot i el canvi de nom.
Els descensos podrien augmentar en un o dos, si hi hagués un o dos descensos de 1a Estatal no compensats per ascensos de Lliga a 1a Estatal.
Per més detalls veure AIXÍ ANIRAN ELS ASCENSOS I DESCENSOS
FASE D'ASCENS (1 al 8)
Gavà B 20-19 Cornellà B
Laietà Argentona 18-21 Montmeló
Garbí B 25-22 La Garriga B
OAR Gràcia Júnior 45-26 Maristes Rubí
Començava la fase d'ascens amb la curiosa circumstància que l'OAR Gràcia Júnior, que començava com a líder, però havia quedat quart en el grup A, s'enfrontava a l'equip que va quedar en primer posició del grup B, el Maristes Rubí. Sobre la pista només va existir un equip, el sabadellenc, que, almenys en aquest partit, va mostrar un potencial molt superior al dels rubinencs, i que ja se situa com a líder en solitari, d'on aparentment no serà fàcil treure'l.

Gran ambient al pavelló de l'OAR en el primer partit d'aquesta fase / Foto: oargracia.cat, Virgínia Domínguez
En els altres partits va haver-hi més igualtat. El Gavà B no va fer un partit brillant, però va tenir capacitat, quan havia rebut l'empat a falta de 10 segons, per treure el contragol i forçar un set metres, que els va donar el triomf, que els situa en la segona plaça d'ascens, desplaçant al Cornellà B.
El Gavà B va guanyar in-extremis, amb gol des dels 7 metres amb el temps acabat / Foto: @clubhandbolgava
També victòria local a Palafrugell, on el Garbí B, va fer valer el factor ambiental del Garbí Arena, per superar un rival dur com és La Garriga B. Curiosament, la setmana vinent en el mateix escenari s'enfrontaran els dos sèniors A en lluita per una plaça a la fase d'ascens a 1a Estatal.
L'únic triomf visitant, en un altre partit de defenses i porteries, se'l va emportar el Montmeló de la pista del Laietà Argentona, que no va estar al seu nivell habitual en atac, sobretot en la segona part en la qual només van poder marcar 8 gols. Els vallesans que començaven i continuen últims, encara veuen possible lluitar per l'ascens, ja que el segon està només tres punts per sobre.

Imatge del partit Laietà – Montmeló / Foto: cathandbol
FASE INTERMÈDIA (9 al 16)
Santpedor 27-26 BCN Sants B
Sant Andreu B 20-28 Ègara B
LBDP PB SE Sesrovires 32-38 Sabadell B
Vilamajor B 22-28 Tortosa
En aquest grup els equips ja lluiten per una millor classificació, sense efectes de pujar o baixar, ja que tots jugaran la temporada pròxima a la "nova 2a Catalana", que per nivell serà semblant a l'actual 3a.
De moment en aquest grup superioritat dels equips provinents del grup B que van sumar tres victòries. Només el Santpedor va poder guanyar a casa, i per la mínima al BCN Sants B.

El Sabadell B és líder d'aquest grup intermedi / Foto: @CASHandbol
En els altres victòries solvents i amb diferències àmplies per Sabadell B i Ègara B, que dominen la classificació, i també per al Tortosa guanyant en una pista complicada com el Joan Sapé.

El Tortosa va guanyar amb solvència al Joan Sapé / Foto: instagram CETortosa
FASE DESCENS (17 al 24)
Bonanova Júnior 24-27 Sant Llorenç B
Claret 26-25 Cerdanyola
Pau Casals 27-24 Vilanova B
Esparreguera 28-26 Vendrell
Aquí sí que hi ha interès classificatori, ja que els dos últims jugaran la temporada vinent a la "nova" 3a Catalana, que de fet serà un descens, perquè serà la categoria de nivell més baix. I de moment no hi ha canvis perquè els dos equips que ocupaven aquestes places a l'inici van perdre. La Bonanova Júnior a casa davant el Santllo B, i el Vendrell a Esparreguera, tots dos per resultats ajustats.

El Claret lluint nova samarreta d'escalfament / Foto: instagram HandbolClaretGracia
També ajustats els altres dos resultats, amb victòries dels dos equips procedents del grup A. El Claret, que havia acabat molt bé la primera fase, va aconseguir la seva cinquena victòria seguida davant el Cerdanyola, que és el líder. Ara els cerdanyolencs es veuen atrapats pel Pau Casals, que va superar el Vilanova B, que de moment és l'equip que ha d'estar preocupat per les places de descens, que té a només dos punts.
Envia fotos, informació o cròniques a gol@cathandbol.cat
COMENTA I INFORMA DE RESULTATS A TWITTER AMB L'ETIQUETA #3aCatH
