Prèvia #2aCatH: El partit més destacat es juga al Camp del Ferro

Imatge d'un partit de la temporada passada al Camp del Ferro

Després d'una setmana de descans torna la competició amb la disputa de la 26a jornada, i amb un gran duel al Camp del Ferro.

En aquesta categoria, la més nombrosa, no hi haurà dues fases. Pujaran directament a 1a Catalana els dos primers de cada grup (anirem posant en blau als partits i resultats, als equips que ocupen les places d'honor).
Baixaran els tres últims (posem en vermell els que ocupen aquestes places).
Sembla que finalment si s'aprova la nova proposta a l'Assemblea quedaran eliminats els descensos per compensació i per tant deixem de contemplar aquesta possibilitat.
NORMATIVA

GRUP B

Molins B (13è) – Castellbisbal (4t), dissabte 16:30 h
Vilamajor B (14è) – Aula (3r), dissabte 16:30 h
Sant Andreu (1r) – Ribes (2n), dissabte 19:10 h
Vic (8è) – Cambrils (11è), dissabte 20:30 h
Sant Quirze B (5è) – Berga (10è), dissabte 20:30 h
Sant Vicenç B (7è) – Tortosa (12è), dissabte 20:45 h
Maristes Rubí (15è) – Palautordera B (9è), diumenge 19:15 h
Descansa Sant Cugat C (6è)

En aquest grup tenim el gran partit de la jornada, duel en el cim, que es juga al Poliesportiu del Camp del Ferro, on el líder, el Sant Andreu, rep el segon classificat, l'Handbol Ribes. Es preveu un partit de gran intensitat com el que es va viure a la primera volta a Sant Pere de Ribes amb victòria andreuenca per 27-28.

Ara el Sant Andreu porta 9 victòries seguides i no ha cedit cap punt en tota la segona volta, mentre que el seu rival només ha perdut un dels últims 12 partits. L'equip local és el màxim golejador del grup i de la categoria, però amb poca diferència respecte als ribetans (33,74 per 33,67 de mitjana). I en l'aspecte defensiu s'han  mostrat una mica millors els visitants (28 per 29 gols encaixats de mitjana).

Mirant-s'ho amb atenció estarà l'Aula, l'altre gran aspirant a l'ascens, que podria recuperar la segona plaça si perd el Ribes i si ells guanyen en un partiot teòricament fàcil al Joan Sapé davant el Vilamajor B, equip que ja ha perdut la categoria.

Els altres equips que conserven aspiracions matemàtiques (Castellbisbal i Sant Quirze B) intentaran mantenir-les guanyant els seus partits. En teoria més fàcil per als "kiris" que reben el Berga, tot i que aquest equip encara no té la permanència assegurada i anirà a totes. Potser una mica més complicat per als castellbisbalencs que tenen derbi de proximitat (encara que sigui en comarques diferents) a la pista del Molins B, un equip que està en zona de descens i se li podria posar molt malament la situació si no guanya els dos punts.

Dues places de descens ja són per Vilamajor B i Maristes Rubí, i l'altre l'intenten evitar el citat Molins B i els dos equips tarragonins (Tortosa i Cambrils) que estan tres punts per sobre. Els tortosins, que estan en ratxa, buscaran la sisena victòria seguida, a la pista d'un Sant Vicenç B que s'ha desinflat completament i ha perdut els cinc últims partits. Per la seva part el Cambrils va de visita a la pista sempre complicada del Vic, que si guanya pot assolir la salvació matemàtica.


GRUP A

Terrassa B (2n) – Llavaneres (7è), dissabte 16:45 h
Bordils C (12è) – Banyoles B (8è), dissabte 17 h
FORNELLS (1r) – Esplugues C (14è), dissabte 18 h
Castelldefels (11è) – Bonanova Atlètic (4t), dissabte 19 h
GEiEG (5è) – Cerdanyola (13è), dissabte 21 h
Sarrià B (9è) – Coope S.Boi B (3r), diumenge 12 h
Garbí B (15è) – Sant Fost (6è), diumenge 18 h
Descansa Montcada B (10è)

Amb el Fornells ja ascendit a 1a Catalana, i campió de grup, falta veure qui serà l'equip que l'acompanyarà cap a 1a Catalana. Els dos equips que opten de manera principal a aquesta plaça (Terrassa B i Coope B) estan separats per dos punts més el golaverage particular que afavoreix al filial egarenc. Però s'ha de tenir especial atenció a l'equip que ve per sota, Bonanova Atlètic, que després de derrotar al Terrassa B s'ha ficat en la lluita. I s'ha de tenir en compte que el Terrassa B encara ha de descansar i per tant els altres dos equips tenen un partit més per jugar.

De moment aquesta setmana potser el que ho té més complicat és la Coope B que visita un Sarrià B que porta 6 jornades seguides sense perdre i després d'estar lluitant per evitar el descens, ha passat a poder optar al cinquè lloc de la classificació. La Bonanova Atlètic visita el Castelldefels que també està en bon moment amb quatre victòries en els últims cinc partits. Finalment el Terrassa B és el que en teoria ho té millor, ja que juga a casa seva, però rebent un equip com el Llavaneres que en tota la segona volta només ha perdut dos partits.

Pel que fa a la zona baixa, hi ha quatre equips lluitant per evitar les tres places de descens que marca la normativa. Dos d'ells (Garbí B i Bordils C) juguen a casa contra rivals durs (Sant Fost i Banyoles B, però que ja no tenen opcions d'ascens i s'han quedat a mitja taula. Els altres dos (Esplugues C i Cerdanyola) van de visita. Els espluguins a la pista d'un líder que segur que vol mantenir la seva ratxa victoriosa fins al final i els vallesans a la pista del GEiEG, que es vol consolidar en el cinquè lloc.

COMENTA A TWITTER AMB L'ETIQUETA #2aCatH


Envia fotos, informació o cròniques a gol@cathandbol.cat

Galeries de fotos