Aquest cap de setmana es juga la 24a jornada, amb partits molt interessants a Fornells i Sant Quirze.
En aquesta categoria, la més nombrosa, no hi haurà dues fases. Pujaran directament a 1a Catalana els dos primers de cada grup (anirem posant en blau als partits i resultats, als equips que ocupen les places d'honor).
Baixaran els tres últims (posem en vermell els que ocupen aquestes places).
NORMATIVA
En la Proposta de Reestructuració de categories per a la temporada 2023-24, que es presentarà a l'Assemblea del maig, dels equips d'aquesta categoria pujarien a Lliga Catalana Argent els 2 primers de cada grup. Jugarien a 1a Catalana els 5 següents de cada grup. La resta d'equips jugarien a 2a Catalana (que de fet vindria a ser com perdre un nivell).
GRUP A
Classificació
LA CARA
Equip més golejador: Sant Fost 32
Equip menys golejat: Fornells 24
Millor ratxa actual: Fornells 8 victòries seguides
LA CREU
Equip menys golejador: Garbí B 24
Equip més golejat: Cerdanyola 36
Pitjor ratxa actual: Bordils C 7 derrotes seguides
Terrassa B (2n) – Esplugues C (13è), dissabte 16 h
Bordils C (12è) – Montcada B (11è), dissabte 17:30 h
Fornells (1r) – Coope S.Boi B (3r), dissabte 20 h
Castelldefels (10è)- Cerdanyola (14è), dissabte 20:30 h
GEiEG (6è) – Banyoles B (8è), dissabte 20:45 h
Bonanova Atlètic (5è) – Llavaneres (4t), dissabte 21 h
Sarrià B (9è) – Sant Fost (7è), diumenge 19 h
Descansa Garbí B (15è)
El Fornells, el líder del grup, i l'únic equip català sènior junt amb el Barça, que encara està imbatut, rep el tercer classificat, el filial de la Coope. De tota manera els fornellencs són favorits per continuar la seva esplèndida ratxa, ja que el seu rival només ha guanyat un dels últims quatre partits i a la primera volta ja va caure derrotat a casa seva de forma clara per 19-32.

Fornells i Coope B disputen el partit de la jornada en el grup A / Fotos: de les xarxes socials dels dos clubs

L'altre equip en posició d'ascens i que podria veure's afavorit per una derrota dels de Sant Boi, té un partit teòricament fàcil a casa seva davant d'un equip en zona de descens, com és l'Esplugues C, que només ha guanyat un dels últims sis partits.
Interessant duel a la Bonanova entre el filial local i el Llavaneres, que són els dos equips que comparteixen el quart lloc i busquen el triomf tot esperant alguna ensopegada dels de dalt. Bons partits també a Girona amb derbi entre el GEiEG i el filial banyolí, que estan separats per un sol punt, i a Sarrià on el filial local reben el Sant Fost, que és el màxim golejador del grup, amb ganes de sumar dos punts que els apropin a la lluita de la zona alta.
Els altres dos partits, Bordils i Cerdanyola, intentaran sumar per fugir de la zona de descens, davant dos rivals com són Montcada B i Castelldefels que estan en millor moment que els seus rivals.
GRUP B
Classificació
LA CARA
Equip més golejador: Sant Andreu 34
Equip menys golejat: Aula 24
Millor ratxa actual: Ribes 10 victòries seguides
LA CREU
Equip menys golejador: Molins B 27
Equip més golejat: Maristes Rubí 35
Pitjor ratxa actual: Molins B 7 derrotes seguides
Sant Vicenç B (5è)- Sant Cugat C (7è), dissabte 17 h
Vic (9è) – Tortosa (12è), dissabte 18 h
Molins B (13è) – Berga (10è), dissabte 19 h
Sant Quirze B (6è)- Ribes (2n), dissabte 20:30 h
Maristes Rubí (15è) – Castellbisbal (4t), diumenge 12:30 h
Vilamajor B (14è) – Cambrils (11è), diumenge 17 h
Palautordera B (8è) – Aula (3r), diumenge 19:30 h
Descansa Sant Andreu (1r)
En aquest grup podria haver-hi canvi de líder. El Ribes pot aprofitar el descans del Sant Andreu per pujar al lideratge si guanya el seu partit, que seria la seva onzena victòria seguida. Tanmateix no ho tindrà gens fàcil a Sant Quirze davant el filial "kiri", en el que sense cap mena de dubte és el partit més interessant de la jornada. L'equip local ve de perdre a Sant Cugat i una nova derrota els deixaria ja despenjats de la lluita per l'ascens.

Sant Quirze B i Ribes disputen el partit de la jornada en el grup B / Fotos: arxiu

L'Aula, el tercer classificat, porta tres victòries seguides, però també té un os dur de rosegar, ja que visita el filial palauenc, un equip que fa quatre jornades que no perd i s'està acostant a la part alta.
Els dos equips que segueixen ala àulics, Sant Vicenç B i Castellbisbal no poden fallar davant Sant Cugat C i a la pista del cuer, o diran adéu a les seves esperances de lluitar per l'ascens.
Per la part baixa cal destacar el partit que es juga a Molins i on el filial molinenc vol trencar davant el Berga una mala ratxa de 7 derrotes seguides per tornar a sortir de la zona de descens on ha caigut… si alguns dels seus predecessors, Tortosa o Cambrils, cauen a Vic o Vilamajor.
COMENTA A TWITTER AMB L'ETIQUETA #2aCatH
Envia fotos, informació o cròniques a gol@cathandbol.cat
