Més explícit impossible: «La Federació Catalana d’Handbol està en un risc imminent de desaparició». D’aquesta manera tan clara ha definit el seu president, Tomàs Moral, la situació que viu l’ens que presideix. Un moment certament complicat que podria desembocar en una situació gens desitjada per l’handbol de casa nostra.
Notícia de la FC Handbol: Roda de premsa del President de la FCH
“La Federació Catalana d’Handbol està en un risc imminent de desaparició”. Amb aquestes paraules ha començat la roda de premsa d’aquest matí el Sr. Tomàs Moral, President de la Federació Catalana d’Handbol (FCH), que ha realitzat la compareixença acompanyat de Francesc Huguet i Francisco Hidalgo, membres de la Junta Directiva de la FCH, i d’Agustín Escalza, advocat de l’entitat.
Davant dels presents, representants de clubs, àrbitres i mitjans de comunicació, a la sala de l’Il·lustríssim Col·legi d’Advocats de Barcelona, el president de la FCH ha exposat la problemàtica situació en la què es troba la Federació després de quatre anys de lluita, fet que requereix realitzar una crida pública.
Moral ha explicat totes les mesures, dures en alguns moments, que ha hagut de prendre ell i la seva Junta Directiva en aquests darrers anys per a aconseguir que l’entitat sigui viable, tot i la retallada del 75% de les subvencions per part de les institucions. Però en aquests moments el què es troben és un bloqueig judicial per part de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

La FCH, actualment en Concurs de Creditors, va realitzar, durant el mes de juny, el conveni amb tots els creditors, el qual es va aprovar amb el suport del 95% dels assistents. El fet és que l’Ajuntament, present en aquest conveni per un deute de 502 euros, va decidir impugnar el conveni, aturant així tot el procés i deixant a la FCH sense possibilitats de sortir, de moment, del concurs i optar, d’aquesta manera, a les subvencions públiques, imprescindibles per a la viabilitat de la Federació.
D’aquesta manera, el president de la FCH fa una crida per tal que l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès reflexioni i deixi de prendre mesures que l’únic que pot comportar seria la desaparició de la Federació Catalana d’Handbol i, potser, de l’handbol a Catalunya. L’únic que demana Moral és la retirada de la impugnació o que no apel·lin a un, més que possible, veredicte favorable a la Federació.
El president de la FCH ha explicat que han estat molts els intents de negociació, des de fa temps, amb el propi Ajuntament, però mai amb resultats positius. De fet, fins a tres vegades la FCH acceptat la proposta per part de l’Ajuntament per a rescindir el contracte que els uneix per l’explotació del Parc Esportiu Municipal Guiera, i a darrera hora sempre han sorgit inconvenients i problemes per poder-ho dur a terme. Des de la FCH es creu que l’Ajuntament té un interès especial en que la Federació Catalana d’Handbol es dissolgui.
Tomàs Moral ha realitzat, també, una crida a la Generalitat de Catalunya perquè intervingui i es trobi una fórmula legal per a desencallar aquesta situació, que està afectant l’handbol català. Els clubs ja han fet molts esforços i en aquests moments la Federació s’està quedant sense recursos. El límit que s’ha marcat el president Moral per a desencallar aquesta situació és d’entre 20 i 30 dies.
El dilluns 20 d’octubre tots davant l’Ajuntament de Cerdanyola
Dins de les diferents actuacions que està duent a terme la FCH, el seu president ha anunciat i ha convocat a tots els agents de l’handbol català a manifestar-se el proper dilluns, 20 d’octubre, a la Plaça de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, on es llegirà un manifest i es lliurarà a l’Alcaldessa de Cerdanyola escrits provinents dels clubs, equips i àrbitres de Catalunya, sol·licitant que desencalli aquesta situació que pot acabar amb l’handbol a casa nostra.
