Prèvia #1aCatH: Duel entre els dos primers a Barberà

El partit més destacat es juga a Barberà del Vallès

El cap de setmana es disputa la 5a jornada de la fase d'ascens, última de la 1a volta, amb partit destacat a Barberà.

Els tres primers de la fase d'ascens pujaran a Lliga Catalana Or (posem en blau els equips que ocupen aquestes places) i la resta jugaran a Lliga Argent (els posem en lila).
Els tres primers de la fase de permanència jugaran a Lliga Argent (els posem en lila), els sets següents a 1a Catalana (els posem en taronja), i els dos últims a 2a Catalana (els posem en vermell).
ATENCIÓ! Un o dos equips més poden quedar afectats pels descensos compensats com es pot llegir a la NORMATIVA DE PRIMERA CATALANA, i aleshores en la fase de permanència serien 1, 2 0 3 a Argent, 7 a 1a Catalana, 2, 3 o 4 a 2a Catalana.
Per més detalls veure AIXÍ ANIRAN ELS ASCENSOS I DESCENSOS

FASE D'ASCENS

Partit endarrerit 4a jornada:
Sant Joan Despí B 24-31 Igualada

Lleida (8è) – Sabadell (7è), dissabte 20:30 h
Cornellà (5è) – Ègara (3r), dissabte 21 h
Sant Joan Despí B (9è) – Fornells (6è), diumenge 10:30 h
Barberà (2n) – Cardedeu (1r), diumenge 19 h
Igualada (3r) – Parets (10è), diumenge 19 h

El partit més destacat en aquesta última jornada de la 1a volta de la fase d'ascens es juga a Barberà, on s'enfronten els dos primers classificats, dos equips amb molta gent experimentada en categories superiors.

L'equip visitant, el Cardedeu, que és líder, arriba molt millor i amb clar avantatge, i de fet aquest és l'escull més complicat que els queda per assolir un ascens. Els falten 6 punts i aquest diumenge ja poden començar a restar. Els cardedeuencs (31 marcats i 26 encaixats) són superiors en atac i en defensa, ja que el Barberà està en 30/28. Veurem si el factor pista pot equilibrar la situació.

Bon partit també al Baix Llobregat on el Cornellà, que porta tres victòries seguides, rep l'Ègara, que està igualat amb el tercer, i només dos punts per sobre. Més potencial ofensiu dels egarencs que hauran de fer front a la segona defensa més forta del grup.

En lluita amb ells està l'Igualada, que el dijous va superar el Sant Joan Despí B i és tercer pel golaverage amb l'Ègara. Els igualadins són favorits davant un Parets que és cuer i sense opcions de lluitar per les places d'ascens.

En els altres dos partits els dos equips visitants, Sabadell i Fornells, que tenen alguna opció més intentaran sumar a les pistes de Lleida i Sant Joan Despí B, per tal de poder mantenir-se en la lluita.


FASE DE DESCENS

Bordils B (1r) – Sant Esteve Sesrovires B (7è), dissabte 17:45 h
Súria (3r) – Ribes (5è), dissabte 18:30 h
Sant Martí Adrianenc B (8è) – JH Mataró B (11è), dissabte 20:15 h
Valldoreix (4t) – Sant Andreu (6è), diumenge 10:30 h
Terrassa B (12è) – Sant Llorenç (2n), diumenge 17:45 h
BCN Sants (9è) – Canovelles (10è), diumenge 18 h

En aquesta fase tenim vuit equips lluitant per entrar a les tres places de Lliga Argent de la temporada vinent, que segons com anessin les fases d'ascens a 1a Estatal, podrien ser dues o només una, pels rebots originats en baixar un o dos equips més de lliga.

Dos dels tres equips que estan en la zona alta tenen partits a casa. El Bordils B, en duel de filials de 1a Estatal, rep el Sanes B, que està tres punts per sota i no ha estat massa forts com a visitant. El Súria només ha cedit contra el Santllo a casa (considerant els equips del grup), però haurà de vigilar amb un Ribes, que ha guanyat cinc partits com a visitant, i està només un punt per sota.

L'altre equip en zona alta, el Sant Llorenç, tot i jugar a fora és el que ho té més fàcil, en teoria, ja que visita el cuer, Terrassa B, que encara no ha puntuat.

En els altres tres partits Valldoreix, Sant Martí B i BCN Sants, que venen de guanyar fora de casa, son favorits davant Sant Andreu, Mataró B i Canovelles. Veurem si algun d'aquests trenca els pronòstics…


Galeries de fotos