Resum #1aCatH: Fornells i Igualada volen posar emoció a la fase d’ascens

Fornells i Igualada van començar guanyant a dos ex-Lliga

El cap de setmana van començar les fases d'ascens i de descens.

Els tres primers de la fase d'ascens pujaran a Lliga Catalana Or (posem en blau els equips que ocupen aquestes places) i la resta jugaran a Lliga Argent (els posem en lila).
Els tres primers de la fase de permanència jugaran a Lliga Argent (els posem en lila), els sets següents a 1a Catalana (els posem en taronja), i els dos últims a 2a Catalana (els posem en vermell).
Per més detalls veure AIXÍ ANIRAN ELS ASCENSOS I DESCENSOS

FASE D'ASCENS

Cornellà  16-25 Cardedeu 
Barberà   30-27 Sant Joan Despí B 
Lleida  30-30 Ègara 
Fornells  34-26 Parets 
Igualada 28-27 Sabadell 

Va començar la fase d'ascens, i de moment amb superioritat dels equips del grup A que jugaven a casa, amb excepció del Cardedeu que es va imposar amb claredat i amb enorme treball defensiu a la pista del Cornellà. Els vallesans van trencar el partit amb un parcial de 3 a 11 en els primers vint minuts de la segona  part.

D'aquesta manera els cardeduencs es mantenen en el primer lloc, en igualtat a punts amb el Barberà i mantenen la diferència de quatre punts sobre el quart classificat, que sembla un bon marge.

Els barberencs van haver de treballar dur per superar el cinquè de l'altre grup, el Sant Joan Despí B. Els de Gerard March dominaven 13-14 al descans i encara tenien el partit igualat (26-26) a falta de cinc minuts. Però l'equip local, amb Alejandro Bonilla estel·lar amb 17 gols, va acabar fent-se amb els dos punts.

La tercera plaça de moment la manté l'Ègara, que va sumar un punt important a la pista del Lleida, que cedint aquest punt a casa ja va veient complicat l'ascens, situats com estan a 5 punts del seu rival. Els egarencs veuen com els dos equips que venen per sota, Fornells i Igualada, se li situen a un sol punt, i plantegen la que sembla que pot ser la lluita més emocionant d'aquesta fase final… mentre els dos de dalt no fallin.

El Fornells va superar de forma molt brillant el Parets, un equip que estava a Lliga la temporada passada, dues categories per sobre d'on eren els fornellencs, i que fins i tot molt de temps enrere té passat a categoria estatal. Els fornellencs tenien encarrilat el triomf al descans amb un 19-14. Van tenir en Eric Gibert el seu puntal ofensiu amb 10 gols.

El mateix és pot dir de l'Igualada que va superar el Sabadell, un ex-Lliga i ex-Estatal, que va caure a Les Comes, en aquest cas en un partit de gran emoció. Els arlequinats van sortir forts (6-11), i al descans, tot i la reacció igualadina, encara estaven per sobre (14-16). A la represa màxima igualtat i els anoiencs van aconseguir el gol del triomf a falta de dos segons.


FASE DE DESCENS

Súria   25-21 Canovelles 
Sant Martí Adrianenc B   31-34 Sant Andreu 
Valldoreix   34-25 Sant Esteve Sesrovires B 
BCN Sants  29-35 Sant Llorenç 
Bordils B  37-30 JH Mataró B 
Terrassa B   21-25 Ribes 

Comença la lluita en aquesta fase de descens, on, com ja vam dir, hi haurà al final un repartiment ben poc habitual, ja que els equips se separaran en tres categories de cara a la temporada 2024-25. A part d'obtenir la permanència teòrica a 1a Catalana (cosa que és molt dir, ja que en realitat suposa un lleuger descens), la lluita més forta serà per les tres primers places que donen accés a Lliga Argent (la que en realitat donarà el nivell que hi havia a 1a Catalana en la prepandèmia).

Dels sis partits, tres els van guanyar els equips que venen del grup A i els altres tres els del grup B. Amb dues lleugeres sorpreses, per la seva trajectòria a la primera fase, com són el triomf del Sant Andreu en el derbi barceloní a la pista del Sant Martí B, amb bona remuntada i parcial de 15 a 20 a la 2a part, i la del Valldoreix a casa davant del Sanes B, sobretot per la contundència del triomf. Aquests resultats estrenyen molt la classificació, amb set equips separats per quatre punts a la part alta, on també s'hi troba el Sant Llorenç guanyador amb solvència a la pista del BCN Sants.

Dos dels equips que estaven en posició de Lliga Argent, Bordils B i Súria, van guanyar a casa, amb més facilitat els bordilencs (18-10 al descans) davant el Mataró B i amb més dificultats (12-13 al descans) i havent d'aplicar la seva forta defensa els suriencs, davant el Canovelles.

La tercera plaça ara és per al Ribes, que després de guanyar a la pista del cuer, el Terrassa B, desplaça el Sanes B. Els ribetans de tota manera van tenir moltes dificultats per superar un equip que encara no ha puntuat en tota la temporada, ja que faltant deu minuts el marcador estava en 19-20.

Els dos equips (Terrassa B i Mataró B) que comencen a la cua, van començar perdent  i per tant no es mouen d'aquestes places, i tenen com objectiu atrapar el Canovelles, que està tres punts per sobre i que també va començar perdent a Súria.


Galeries de fotos