Prèvia #1aCatH: El partit més destacat el tenim a Cornellà, on reben el Vilanova

Imatge del partit Cornellà- Santllo de la 1a fase

Aquest cap de setmana es disputa la 2a jornada de la segona fase, amb vuit equips lluitant per tres places d'ascens i catorze intentant evitar les sis de descens.

En aquesta categoria pujaran a Lliga Catalana els tres primers de la Fase d'ascens (els posem en blau als que ara ocupen aquestes posicions) i baixaran els tres últims de cada grup de la fase de descens (posem en vermell als que ara ocupen aquestes posicions). També posem en taronja els equips que podrien quedar afectats per descensos per compensació.

NORMATIVA

FASE D'ASCENS

LA CREU
Equip menys golejador: BCN Sants 26
Equip més golejat:  Polinyà 36
Pitjor ratxa actual: Ègara 3 derrotes seguides

En les dades de gols es contemplen únicament els partits de la 1a fase vàlids per aquesta segona.

Sant Llorenç (6è) – Ègara (8è), dissabte 17:45 h
BCN Sants (7è) – Polinyà (1r), dissabte 19:30 h
Cornellà (4t) – Vilanova (3r), diumenge 11:15 h
OAR Gràcia B (2n) – Igualada (5è), diumenge 18 h

Els tres primers classificats, després de les victòries de la setmana passada, podrien obrir un forat ja molt important si guanyen els seus partits. El líder, el Polinyà, pot jugar sense massa pressió davant un BCN Sants al que li porta 11 punts d'avantatge i que podria quedar quasi descartat si perd aquest partit. I el mateix es pot dir del filial de l'OAR, que rep un Igualada que està a 8 punts dels sabadellencs. Però atenció perquè venen de derrotar el Cornellà… tot i que fins ara han baixat força el seu rendiment a pista contrària.

El partit més interessant possiblement és el que es jugarà al pavelló Sant Ildefons de Cornellà, on l'equip de Toni Guijarro ha d'intentar derrotar el Vilanova o pot quedar quasi descartat de la lluita per l'ascens. Durant la temporada els cornellencs a la seva pista van derrotar a l'OAR Gràcia B i també al BCN Sants i dels equips que estan en fase d'ascens només hi ha poder empatar el Santllo. Però clar el Vilanova, que només va perdre per la mínima a Polinyà, té un gran potencial.

El partit que es juga al pavelló Andrey Xepkin també sembla que hauria de ser igualat, entre dos equips que ho tenen molt complicat per poder lluitar per les tres primeres places.

GRUP A

JH Mataró B (7è) – Blancs-i-Blaus (5è), dissabte 18:15 h
SE Sesrovires B (6è) – Valldoreix (1r), dissabte 19 h
Canovelles (2n) – Les Franqueses (3r), diumenge 19:30 h
Descansa Martorell (4t)

En aquest grup el partit més intens serà el que es jugarà a Mataró, entre el filial local, que és cuer, i els Blancs-i-Blaus, que després de perdre sorprenentment a casa davant el Sanes B, no poden tornar a fallar.

El Valldu tot i jugar en pista contrària sembla favorit a la pista del Sanes B. Molta igualtat i tensió en el derbi vallesà que es juga a Canovelles, i on l'equip local intentarà fer valer el factor pista per anivellar la teòrica superioritat d'un equip visitant que, recordem-ho, és l'únic que ha pogut guanyar al Polinyà i que va quedar per poc fora de la fase d'ascens.

GRUP B

Súria (1r) – Espanyol B (5è), dissabte 18 h
Lleida (3r) – Barberà (2n), dissabte 20:30 h
Sant Joan Despí B (4t) – Poblenou B (6è), dissabte 20:30 h
Descansa Sant Esteve Palautordera B (7è)

En aquest grup és molt curios veure com el Sant Joan Despí B, que va estar ben a punt d'entrar a la fase d'ascens, ara està en la incòmoda posició que podria quedar afectada pels descensos per compensació. Està clar que no poden fallar en el partit que els enfronta contyra el filial poblenoví, últim de l'altre grup a la 1a fase, però que va fer un molt bon partit contra el Súria la setmana passada.

Els suriencs són favorits per superar el filial blanc-i-blau i per continuar manant en el grup i avançar cap a la permanència. Més igualtat es preveu en l'altre partit a Lleida, on el perdedor podria caure a la quarta plaça.

RECORDEU: Si feu fotos, o teniu més informació, ens les podeu enviar a gol@cathandbol.cat

Galeries de fotos