Resum #1aCatH: El Parets es consolida en el lideratge i l’Esplugues B el recupera

El Parets amb el seus seguidors en acabar el matx

El cap de setmana es va disputar la 17a jornada real del campionat i el dimarts partits endarrerits. El Parets va ha superat dos esculls complicats com Santllo i BCN Sants, i es manté imbatut. A l'altre grup, dominava La Garriga, però el dimarts l'Esplugues B ha recuperat la primera plaça.

Els equips en blau són els que ara mateix estan en la zona de fase d'ascens (4 per grup).

Grup A: El Parets guanya el duel en el cim

Sant Llorenç 27-30 Parets
Cerdanyola 30-42 Sant Esteve Sesrovires B
Ègara 29-27 Espanyol B
BCN Sants 42-27 JH Mataró B
UE Sarrià B 34-26 Banyoles B
Descansa el Martorell
Jugat el dijous dia 24 (de la 13a jornada): Martorell 38-29 Cerdanyola
Jugat el dimarts 1 de març (de la 9a jornada: Parets 29-26 BCN Sants

Partits pendents: Sarrià B – Sant Llorenç (4 de març); BCN Sants – Martorell (16 de març), Espanyol B – Banyoles (??) i BCN Sants – Ègara (??).

En partit ajornat, jugat el dia 1 de març, el Parets va superar el BCN Sants, que d'aquesta manera continua a un sol punt de la zona de fase d'ascens, mentre que els paretans continuen imbatuts en el lideratge, ja amb 6 punts d'avantatge sobre el segon i ben a prop de tenir assegurada la plaça a la fase d'ascens. L'equip paretà va sortir molt fort, amb un 11-5 als 15 minuts, i després va administrar bé aquesta renda. El seu màxim golejador va ser Daniel Ruiz amb 11 gols.

El gran partit de la jornada a 1a catalana es jugava al Pavelló Andrey Xepkin de Sant Feliu de Llobregat, i allà, davant el segon classificat, el Parets va aconseguir un altre triomf i es manté líder del grup. El partit va començar a nivellat, però al descans l'equip paretà ja havia obert un forat important, amb un 12-17, un avantatge que va gestionar bé a la segona part. El Parets és l'únic equip imbatut de la 1a Catalana, presentant per tant una candidatura ben seriosa a l'ascens a Lliga.

Com ja havíem dit, passés el que passés, els quatre equips en zona de fases continuaran sent els mateixos. No obstant, el BCN Sants, que va superar amb facilitat el filial mataroní, s'ha situat a un sol punt del Martorell i això que té tres partits pendents (no fàcils) per un dels martorellencs.

En els altres partits cal destacar la victòria, potser més ajustada del que es podia esperar, de l'Ègara sobre l'Espanyol B, que és la vuitena seguida de l'equip egarenc. També la del Sanes B, que ja porta quatre jornades sense perdre i la del filial sarrianenc sobre el filial banyolí que serveix els locals per trencar una ratxa de set derrotes seguides.

Grup B:  Els quatre primers no fallen, però el Cornellà està a prop

Les Franqueses  33-25 Poblenou B
La Garriga  31-29 Igualada
Barberà 26-27 Sant Joan Despí B
Sant Martí Adrianenc C 27-27 Cornellà
Lleida Pardinyes 24-26 Esplugues B
OAR Gràcia B 30-35 Valldoreix
Lleida Pardinyes 20–29 Cornellà  (corresponent a la jornada 13a)
Esplugues B 31-21 Les Franqueses; jugat el dia 1 de març

Hi ha un partit pendent: Cornellà – Igualada (11 de març)

En aquest grup s'ha trencat absolutament la classificació, amb 5 equips clarament distanciats, amb 9 punts d'avantatge sobre el sisè. Però dels cinc només quatre podran jugar la fase d'ascens. Veurem qui cau, perquè són cinc equips molt potents…

En partit ajornat, jugat el dimarts dia 1, l'Esplugues B, el segon classificat, va superar de forma contundent un altre dels equips de la zona de fase d'ascens, com és Les Franqueses, trencant-li la ratxa de 7 victòries seguides que portaven els franquesins. Al descans l'equip local ja tenia molt ben encarrilat el triomf amb un 16-9. Amb aquests dos punts els espluguins recuperen el lideratge en igualtat de punts amb La Garriga.

Els quatre equips que estan en zona de fase d'ascens, amb més o menys dificultats, van superar els seus rivals. Especial menció al bon partit igualadí a la pista del líder, ja que dominaven per 21-23 quan faltava un quart d'hora, i van obligar els garriguencs a treure el millor de sí mateixos.

També el segon classificat va haver de treballar fort per guanyar a Lleida. Al descans els espluguins perdien 18-10 i quan faltaven deu minuts encara dominaven els locals per 24-20. Un parcial de 0 a 6 va capgirar la situació, deixant molt tocats als lleidatans. L'endemà van caure de forma més rotunda, per 9 gols, davant el Cornellà, un equip que el dia abans, sorprenentment, només havia pogut empatar a la pista del cuer. Els cornellencs al descabns ja dominaven per 10-17.

De forma més solvent van guanyar l'equip franquesí, en plena ratxa amb 7 victòries seguides, i el Valldu, superant dos filials de 1a Estatal, el poblenoví i el gracienc.

Un altre filial, el del Sant Joan Despí, va acabar de trencar les poques aspiracions que podia tenir el Barberà, i a més sumant dos punts que poden ser importants a la fase de permanència.

RECORDEU: Si feu fotos, o teniu més informació, ens les podeu enviar a gol@cathandbol.cat

Galeries de fotos