El cap de setmana es disputarà la 16a jornada, amb la qual comença la segona volta, amb l'Amposta com a líder i forta lluita pel segon lloc de fases i també per eludir el descens.
Classificació Lliga Catalana Femenina
Els dos primers (posem en blau als equips que ocupen aquestes places) jugaran fases d'ascens a Plata Estatal. Els tres últims (els posem en vermell) baixaran a la nova Lliga Catalana Argent, i podrien baixar dos més afectats per la compensació de descensos de Plata (els posem en taronja). La resta jugaran a la nova lliga Catalana Or.
Per més detalls veure AIXÍ ANIRAN ELS ASCENSOS I DESCENSOS
LA CARA
Equips màxims golejadors: Granollers Atlètic 33, Garbí 31
Equips menys golejats: Esplugues 22, Sant Vicenç 23
Equips en millor ratxa: Sant Vicenç B, Sant Joan Despí B i Terrassa 2 victòries seguides i SJ Despí B 6 partits sense perdre.
LA CREU
Equips menys golejadors: Sant Esteve Palautordera 23, Esplugues 23
Equips més golejats: Martorell 32, Sant Esteve Palautordera 31
Equips en pitjor ratxa: Martorell 10 partits seguits perduts, Les Franqueses 4
Granollers Atlètic (2n) – Coope Sant Boi (12è), dissabte 16 h
Terrassa (9è)- Cardedeu (4t) , dissabte 17:45 h
Sant Vicenç B (5è) – Vilamajor (11è), dissabte 18 h
Sant Joan Despí B (3r) – La Roca B (10è), dissabte 18 h
Amposta (1r) – Esplugues (7è), dissabte 19:30 h
Martorell (16è) – OAR Gràcia Atlètic (8è), diumenge 10.30 H
Sant Esteve Palautordera (14è) – Les Franqueses (15è), diumenge 18 h
BCN Sants (13è) – Garbí Palafrugell (6è), diumenge 19:45 h
La primera jornada de la segona volta sembla d'aparent transició, almenys per que fa a la lluita pels primers llocs, amb partuts bastant assequibles per a tots els equips de dalt i sense enfrontaments directes.
El líder l'Handbol Amposta, que va començar l'any patint bastant contra La Roca B, rep la visita d'un equip incòmode com és l'Esplugues, situat en la zona intermèdia lluny del segon lloc i també de la zona de perill… però que és l'equip menys golejat, cosa que no li va servir en el primer partit de l'any per superar el filial de l'OAR a Les Moreres i que després de tres partits sense guanyar anirà amb ganes de sorprendre el líder.
Recordem que quatre punts per sota de les ampostines tenim un trio d'equips lluitant per la segona plaça de fases. El Granollers Atlètic i el Sant Joan Despí B, 2n i 3r classificats, i que porten 8 i 6 partits seguits sense perdre, juguen a casa. Reben equips de la zona mitja baixa, Coope Sant Boi i La Roca B, i són favorits per sumar els dos punts. Potser, del trio, el que pot tenir més problemes sigui el Cardedeu, que juga a la pista del Terrassa, un equip que va tancar l'any amb dues victòries seguides i vol sumar els dos punts per allunyar-se de la zona de perill.

Terrassa i Cardedeu disputen un dels partits més interessants / Fotos: youtube HandbolTerrassa i cedida per CH Cardedeu

Els altres equips que no estan lluny d'aquest trio són el Sant Vicenç B, que rep el Vilamajor, en un partit que no serà fàcil per a les vicentines davant un equip vilamajorí que sembla que va reaccionant a un mal inici de campionat, i el Garbí que després d'haver tret un punt molt valuós de l'Olímpic, visita el BCN Sants que necessita guanyar, ja que frega la zona de descens, després d'haver aconseguit només un triomf en les nou últimes jornades.
El cuer, el Martorell, que porta una desena de derrotes seguides, busca la reacció davant l'OAR Gràcia Atlètic, equip en zona tranquil·la i que ve de guanyar a Esplugues.
I per acabar bon derbi del Vallès Oriental al pavelló "Els Quatre Hereus" on el Sant Esteve de Palautordera, després d'haver aconseguit la primera victòria a casa la setmana passada, busca la segona davant Les Franqueses, que només ha guanyat un partit en tot el campionat i porta quatre derrotes seguides.
Podeu enviar fotos, més informació o cròniques a gol@cathandbol.cat
