Prèvia #LligaCatFem: Dos bons partits al Baix Llobregat, a Sant Joan Despí i Esplugues

El Salvador Gimeno i Les Moreres reben dos partits interessants

Aquest cap de setmana es disputa la 6a jornada de la segona fase, primera de la 2a volta, a la qual s'arriba amb Palautordera i Ribes situats en les places de fase d'ascens.

En aquesta categoria disputaran la fase d'ascens a Plata els dos primers del grup pel títol (els posem en blau als resultats) i baixaran els cinc últims classificats del grup de permanència (els posem en vermell i en majúscules si ja tenen la plaça assegurada).
NORMATIVA

En la Proposta de Reestructuració de categories que es presentarà a l'Assemblea del maig, dels equips d'aquesta categoria continuarien a Lliga Catalana Or els 6 de la fase d'ascens (a no ser que pugessin a Plata, clar), més 3 de la Fase de Permanència. Els 7 últims de la fase de permanència jugarien a la nova Lliga Argent.

GRUP TÍTOL

La Cara
Equip més golejador:  Ribes 33
Equip menys golejat:  Palautordera 23
Millor ratxa actual:  Palautordera 9 victòries seguides

La Creu
Equip menys golejador:   Sant Joan Despí 23
Equip més golejat:  Les Franqueses 30
Pitjor ratxa actual:  Les Franqueses 6 derrotes seguides

Per als aspectes golejadors només es tenen en compte els resultats d'aquesta segona fase

Les Franqueses (6è) 23-27 Palautordera (1r), jugat dijous
Sant Joan Despí B (5è) – Vilamajor (3r), dissabte 20 h
Ribes (2n) – Coope S.Boi (4t), dissabte 21 h

Els dos equips en les places d'ascens eren favorits per sumar els dos punts i mantenir-se a dalt. El líder, el Palau, ja va jugar el dijous el seu partit a la pista de Les Franqueses, i va guanyar amb menys dificultats del que pot indicar el resultat final, ja que al descans manaven per 9-15. La màxima golejadora va ser la local Mireia Ballesteros (7) i per part palauenca Cristina Vergés (6).

El Ribes rep a la Coope, equip al que va derrotar a casa seva per 28-34, i per tant a l'empara del seu ambient no sembla que les de Gabriel Daza hagin de tenir problemes per sumar els dos punts.

Finalment el tercer el discòrdia el Vilamajor no pot fallar a Sant Joan Despí si vol mantenir les opcions d'atrapar el Ribes. Però en el seu cas pot tenir més dificultats davant un equip que acaba de sumar la primera victòria d'aquesta fase derrotant Les Franqueses.

GRUP PERMANÈNCIA

La Cara
Equip més golejador:  Terrassa 31
Equip menys golejat:  Sant Vicenç B 24
Millor ratxa actual:  Granollers Atlètic 3 victòries seguides

La Creu
Equip menys golejador:  Vilanova del Camí 24
Equip més golejat:  Vilanova del Camí 32
Pitjor ratxa actual:  Ascó 5 derrotes seguides i 16 partits sense guanyar

Partit endarrerit de la 1a jornada:
Sant Vicenç B (4t) 33-16 Ascó (9è), en partit de la 1a jornada jugat el dimarts dia 7

ASCÓ (9è) – S.Vicenç B (4t), dissabte 18 h
Terrassa (2n) – Granollers Atl. (7è), dissabte 19:30 h
Esplugues (5è) – S. Esteve Palautordera (6è), dissabte 20:15 h
BCN Sants (3r) – Martorell (8è), diumenge 16 h
VILANOVA DEL CAMÍ (10è) – La Roca B (1r), diumenge 18:45 h

El partit més interessant és el que es juga a Les Moreres entre els dos equips que estan a la zona central de la classificació just per sobre i per sota de la línia de salvació.

També és interessant el matx que es jugarà a Can Jofresa on l'equip egarenc intentarà repetir el triomf sobre el filial granollerí i avançar una mica més cap a la permanència matemàtica. Però les granollerines sembla que han revifat amb tres victòries seguides, l'última molt contundent davant l'Esplugues, i no els ho posaran fàcil.

També el filial roquerol, que és el líder, pot apropar-s'hi o fins i tot aconseguir la permanència, segons que passi en altres parits, si com és previsible guanya a la pista del cuer, equip que ja té la salvació impossible.

El BCN Sants, el tercer classificat, és favorit en la visita del Martorell, tot i que hauran de sortir molt concentrades davant un equip que ve de derrotar el Terrassa.

Finalment el Sant Vicenç, que es va situar en quart lloc guanyant el dimarts el partit ajornat contra l'Ascó, també hauria de sumar els dos punts a la pista d'aquest mateix equip,que ja té el descens assegurat.

Galeries de fotos